HOME

Ellen Diermanse is fashion blogger en heeft de website modeblog.nl opgericht, een fashionblog waar diverse mode gerelateerde berichten op geplaatst worden.

Ellen heeft Marketing Management gestudeerd aan INHOLLAND van 2004 tot 2007. Daarna heeft zij aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit gestudeerd van 2008 tot 2009.

In november 2006 startte ze haar carrière bij L’oreal als Junior Product Manager. Hier heeft ze tot maart 2007 gewerkt. Van februari 2008 tot september 2008 werkte ze op de afdeling Online Marketing bij Univacance BV.

Ellen Diermanse

Ellen Diermanse

Femmedia

Momenteel is ze eigenaar van het bedrijf Femmedia, waar ze diverse websites en blogs maakt voor het vrouwelijk publiek. Daarnaast is ze eigenaar en schrijver bij Fashion blogger vanaf juni 2006. Dit is de grootste en eerste high fashion blog van Nederland, die maandelijks ongeveer 53.000 bezoekers heeft. In November 2009 is Modeblog ondergebracht bij Femmedia, op het moment dat Ellen van haar blog een mediabedrijf maakte. Naast Modeblog heeft Ellen Vrouwblog ontwikkeld, een blog die specifiek gericht is op vrouwen in de leeftijdscategorie 25-45 jaar. Op deze website komen er maandelijks 280.000 bezoekers, waarvan er 23.000 ook te vinden zijn op de Facebook die gerelateerd is aan de blog. Ook heeft Ellen de website Meidenblog ontwikkeld, die ziet op jonge vrouwen tussen de 15 en de 25 jaar. Hier komen maandelijks 74.000 bezoekers op af. Beautyblog.nl is gericht op vrouwen in de categorie 18-35 jaar die specifiek opzoek zijn naar beauty gerelateerde onderwerpen. Beautyblog bestaat sinds 2011. Deze website heeft ongeveer 62.000 bezoekers per maand en hiervoor heeft Ellen dan ook een speciale app ontwikkeld. Ook Luxebeauty.nl is onderdeel van de websites die Ellen beheert. In samenwerking met de Apotheek de Witte Pauw heeft zij Luxebeauty.nl geregistreerd, waar luxe beauty cremes worden verkocht. Ook op technologisch gebied heeft Ellen een website ontwikkeld, ellentech.nl. Hierop schrijft Ellen dagelijks over nieuwe technologische ontwikkelingen. Dit doet zij in een begrijpelijke taal. Ook test zij producten, waarover zij reviews schrijft op deze website.

Prijzen

In 2010 is Ellen opgenomen in de lijst van de 25 meest Belangrijkste ondernemers onder de 25 door Sprout. In november 2010 is ze opgenomen in de lijst van de 400 meest succesvolle vrouwen in Nederland door het magazine Viva. Haar blog is tevens een groot succes dat wordt opgemerkt door grote internationale bedrijven, zo heeft ze al diverse reclames opgenomen voor Philips en Nokia. Ook is ze regelmatig te zien als expert op het gebied van mode en lifestyle.