Marco Juffermans

Marco Juffermans is CEO van White Canvas - Reputation Guards. White Canvas is al meer dan tien jaar marktleider op het gebied van online reputatiemanagement. 

Marco Juffermans & Dymphie Geurts

Marco Juffermans is CEO van White Canvas-Reputation Guards. Hij is geboren in 1971 en is opgegroeid in Oegstgeest. Na zijn VWO diploma is Marco gaan studeren aan de Universiteit van Amsterdam (UVA). In 1992 koos de heer Juffermans voor de studie Economie en Communicatie wetenschappen.

De carrière van Marco Juffermans is begonnen in 1997 als marketingmanager bij Pathé Cinema. Het doel was om grotere hoeveelheden popcorn te verkopen. Als oplossing hiervoor bedacht Juffermans een concept van de Supersize popcorn. Het idee hierachter was dat een large popcorn een medium popcorn werd. Dit had als gevolg dat de verkoop van medium popcorn aanzienlijk steeg. Na zijn succes bij Pathé Cinema is Marco Juffermans werkzaam geweest bij de eerste cablewaterski in Nederland, Beachhuis Wet and Wild. Marco was daar medeverantwoordelijk voor de herfinanciering van 1,7 miljoen. Het Beachhuis werd na de herfinanciering doorverkocht aan de broers Cornell. Hierna besloot Juffermans een rederij voor sloepverhuur in Amsterdam te openen. Tijdens deze periode ontdekte Marco Juffermans de SEO-wereld.

In 2002 is Marco Juffermans partner geworden bij hostingpartij PLANT. Dit bedrijf behield de focus op hosting. Marco had ten behoeve van PLANT veel plannen die voornamelijk betrekking hadden tot Zoekmachine Optimalisatie (SEO). In 2004 is Juffermans zijn eigen hosting- en zoekmachinemarketing bedrijf gaan opzetten, Universal XS. In een korte tijd daarna werd Marco Juffermans CEO van het bedrijf White Canvas – Reputation Guards, een bedrijf dat zich bezig houdt met online reputatiemanagement en het ‘ontgooglen’.

De gedachte achter White Canvas is dat iedereen het recht heeft om invloed te hebben op zijn of haar eigen reputatie op het internet. Het is soms lastig om onjuiste informatie over personen of bedrijven recht te trekken binnen zoekmachines. Hiervoor heeft White Canvas, onder leiding van Marco Juffermans, meerdere methoden ontwikkeld. De persoonlijke of bedrijfsmatige reputatie kan door White Canvas worden geoptimaliseerd en hersteld. Marco Juffermans spreekt wel over ‘ontgooglen’, een manier om binnen te dringen binnen de zoekresultaten en ze te managen. Ook de methode SILK Technology wordt ingezet om imago’s te optimaliseren en/of te herstellen. SILK Technology is een geregistreerde methode die ervoor zorgt dat negatieve berichtgeving uit het zicht raakt of zelfs verdwijnt. White Canvas heeft daarna de Reputation Guard ontwikkeld, een tool die personen en bedrijven kan helpen hun reputatie te managen. Online Reputatie Management is dan ook hetgeen de heer Juffermans en White Canvas zich mee bezig houden. Bepaalde negatieve berichtgeving kan snel worden opgemerkt in de Online Reputation Guard en daardoor kan ook meteen ingegrepen worden. Hierdoor kan reputatieschade worden beperkt. Het motto van White Canvas is dan ook; ‘voorkomen is beter dan genezen’!

Marco Juffermans was laatst te gast bij RTL Boulevard, met een item over White Canvas. Bekijk het filmpje.

Meer mensen in het nieuws

Volledig overzicht