Leo Houkamp

Leo Houkamp is eigenaar van TV Media Partners en heeft een aantal sprekende televisieprogramma’s bedacht en ontwikkeld.

Leo Houkamp Portret

Privé

Leo Houkamp is opgegroeid in Rotterdam en komt uit een gezin met vier broers. Zijn hobby’s zijn uiteenlopend. Zo houdt hij van lezen, schrijven, sporten, zaken doen en ondernemen. De ambitie die Leo Houkamp had toen hij begon met studeren, is er nog steeds. Die ambitie bestaat uit constant verder groeien en in ontwikkeling blijven. Vanaf jonge leeftijd wist hij dan ook al dat hij ondernemer wilde worden. Leo Houkamp heeft diverse studies afgerond waaronder Nederlands recht aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam en Economie bij het IBW. Al tijdens zijn studie was Leo Houkamp voornamelijk geïnteresseerd in het ondernemerschap. Dit is dan ook hetgeen waarin hij zich uiteindelijk specialiseerde. De missie van Leo Houkamp is het succesvoller maken van bedrijven en particulieren.

Carrière

Leo Houkamp is CEO en oprichter van TV Media Partners in Rotterdam. Daar functioneert hij op drie niveaus; als strateeg, manager en uitvoerder. De Succesfactor, Altijd Jong, Shopping & Lifestyle, Business +, Succes aan Tafel, Succes in 7 Stappen, De Arbeidsmarkt en Verbouwingstrends zijn televisieprogramma’s die door Leo Houkamp zijn bedacht en ontwikkeld. Deze tv-programma’s worden uitgezonden door commerciële zenders; RTL en SBS. Het meest interessante aan zijn baan vindt Leo Houkamp het (aan)sturen van het bedrijf. Hij is dan ook erg betrokken bij alles wat er in zijn bedrijf gebeurt. Daarnaast deelt hij graag zijn opgedane ervaring als ondernemer met derden door bijvoorbeeld lezingen en seminars te geven.

Nationale Business Succes Awards Instituut

Leo Houkamp is medebedenker van het Nationale Business Succes Awards Instituut. Dit instituut is in 2011 opgericht en heeft zich ten doel gesteld om Nederlandse bedrijven succesvoller te maken. Om dit doel te bereiken verzorgt het Nationale Business Succes Awards Instituut voornamelijk lezingen en brengt het boeken uit. Leo Houkamp is van mening dat je kunt kiezen voor succes. Zijn visie is dan ook ‘succes is maakbaar’. Om succes te bereiken heeft Leo Houkamp een tweetal boeken geschreven wat mensen en bedrijven hierbij kan helpen. Tevens heeft hij een twee series gemaakt en uitgezonden op RTL 4 en RTL 7, genaamd ‘Succes in 7 stappen’ en ‘De Succesfactor’. Ook deze programma’s hebben als doel om particulieren en bedrijven succesvoller te maken. Naast de verschillende televisieprogramma’s die door hem zijn bedacht, heeft Leo een blog waarin hij berichten deelt over bijvoorbeeld succes.

Drietal hotels

Naast de verschillende tv-programma’s, boeken en zijn blog houdt Leo Houkamp zich bezig met de exploitatie van een drietal hotels. Zo heeft Leo Houkamp zeggenschap over twee hotels in het door hem zo geliefde Rotterdam. Deze hotels vindt je in het centrum van Rotterdam en onderscheiden zich mede door haar goede service. Ook heeft Houkamp zeggenschap over een hotel in Thailand.

Leo’s Borrel

Leo Houkamp is het creatieve brein en tevens organisator van Leo’s Borrel. De Leo’s Borrel wordt vier keer per jaar gegeven en vindt altijd op vrijdag plaats. Deze zogenoemde ‘vrijdagmiddagborrel’ is uitgegroeid tot een exclusief event waar vooral high-class publiek aanwezig is. Denk hierbij aan mensen die in het medialandschap actief zijn. Leo’s Borrel vindt plaats in de Villa Thalia in Rotterdam. Er hangt een ontspannen maar classy sfeer en ook zijn er altijd top dj’s aanwezig op de borrel.

Meer mensen in het nieuws

Volledig overzicht